1. Reconèixer les característiques físiques de la “Mariquita Juanita”.
2. Reconèixer les característiques de la plastilina com a material maleable.
3. Gaudir de la manipulació de la plastilina.
4. Gaudir dels resultats obtesos.
HABILITATS:
Observar i reconèixer, discriminar, manipular, gaudir.
NIVELL/-S: Educació Infantil, adaptant les activitats en funció del nivell maduratiu dels alumnes.
MATERIAL:
Plastilina de color roig i negre, furgadents, vernís.
PROCEDIMENT:
1ª Sessió:
- Establiment de coneixements previs al voltant de les característiques de les marietes: forma, tamany, color, etc.
- Establiment de coneixements previs al voltant de la plastilina
- Manipulació lliure del material.
2ª Sessió:
- Manipulació dirigida de la plastilina.
- Establiment de conceptes com: forma, tamany, textura, etc. per a representar l’objecte seleccionat.
- Realització d’una marieta de plastilina, fent boles de diferents tamanys.
- Muntatge de la pinza i passada de vernís.
MESURES ORGANITZATIVES PER ATENDRE
Atenguem a les diferències dels alumnes en base al seu nivell maduratiu i les seues possibilitats individuals, adaptant les nostres exigències i expectatives, sobretot en el treball de manipulació i muntatge.
IMPLICACIONS EN ALTRES ÀREES DEL CURRÍCULUM:
Connectem el material elaborat amb el projecte de Filosofia 3/18 i a resta d’àrees curriculars, donat que el personatge principal és